Ćwiczenia przed porodem

Balonik należy używać najwcześniej 4 tygodnie przed planowanym terminem porodu.

Dla pojedynczych ćwiczeń należy poświęcić około 15 – 30 minut, wtedy kiedy nic nie będzie zakłócać ćwiczeń. Należy przyjąć pozycję leżącą z lekko zgiętymi nogami. Można wybrać także inną pozycję, która będzie dla Was odpowiednia.

  •  Przed samym wprowadzeniem produktu do ćwiczeń przedporodowych  należy się rozluźnić i postarać się pozostać rozluźnioną przez cały okres ćwiczeń. Zdolność koncentracji i rozluźnienia mięśni jest bardzo ważna dla efektu ćwiczeń przed porodem.
  • Chwytamy balonik za plastikową szyjkę i wprowadzamy jego większą okrągłą część (ok. 7 cm) do pochwy. » Dla łatwiejszego wprowadzenia radzimy najpierw nadmuchać balonik jednym bądź dwoma ruchami pompki. Można także zwilżyć powierzchnię balonika patrz Wskazówki dotyczące używania.

cvicici tehule M

  • Jeśli macie już wprowadzony balonik i nie sprawia Wam to bólu bądź innych nieprzyjemnych wrażeń, prosimy wykonać kilka ruchów ręczną pompką. Poprzez nadmuchiwanie balonika dochodzi do zwiększenia ciśnienia, które oddziałuje na najbliższe mięśnie oraz okolicę krocza. Ilość ruchów pompką jest niewielka podczas pierwszej aplikacji (1-5 ruchów) i stopniowo wzrasta podczas następnych ćwiczeń. Poprzez powiększanie balonika wewnątrz pochwy dochodzi do napinania mięśni oraz uczucia naprężenia, które jest normalne podczas ćwiczeń. Za pomocą zaworu możecie w każdej chwili podczas ćwiczeń zmniejszyć objętość balonika.
  • Podczas pierwszego ćwiczenia ważne jest, abyście były świadome pozycji balonika oraz jego zachowania wewnątrz pochwy podczas ćwiczenia mięśni dna miednicy. Poprzez napinanie i rozluźnianie tych mięśni dochodzi do łagodnego ruchu balonika wewnątrz pochwy. Powtarzamy ten proces przez 1-2 minuty z przerwami po 10 sekund – zaciskamy i rozluźniamy. Może być konieczne przytrzymywanie balonika, gdyż będzie wyślizgiwał się z pochwy.
  • Na koniec staramy się całkowicie rozluźnić mięśnie krocza i wyobrazić sobie, że chcemy aby balonik samoistnie bez udziału siły mięśni wypadł z pochwy. Jeżeli to możliwe to pozwalamy balonikowi wyślizgnąć się na zewnątrz. Cały proces powtarzamy 3 – 5 razy.

Wszystkie ćwiczenia powyższe staramy się prowadzić w różnych pozycjach. Pozycja leżąca na plecach i na boku jest najłatwiejsza do ćwiczeń. Stopień trudności ćwiczeń podnosimy wykonując je w pozycji stojącej czy też kucznej. Tym sposobem trenujemy również pozycje wertykalne do porodu i oswajamy się z objętością balonika w pochwie.

Efekt ćwiczenia przedporodowego możecie zawsze sprawdzić za pomocą dołączonej miarki. Poprzez każde ćwiczenie stopniowo osiągamy coraz większą średnicę. Celem jest osiągnięcie średnicy 9-10 cm i to po czasie ok. 3 tygodni regularnego ćwiczenia, co jest odpowiednikiem przestrzeni potrzebnej dla dziecka (ewentualnie główki) podczas porodu.

Produkt Aniball można wykorzystać także do ćwiczenia poporodowego (szczegóły znajdziecie na naszej stronie ćwiczenia po porodzie).