Ćwiczenia po porodzie

 

Ćwiczenie z Aniballem po porodzie pomogą chronić przed osłabieniem mięśni dna miednicy, które może spowodować przede wszystkim inkontynencję po porodzie (nietrzymanie moczu). Dla wielu kobiet takie sytuacje jak kichnięcie, śmiech, podniesienie dziecka czy też na przykład skakanie na trampolinie mogą oznaczać wielki stres.

Najprostsze, co możecie dla siebie zrobić, to ćwiczenia poporodowe z Aniballem. Najwcześniej możecie zacząć ćwiczyć już 6 tygodni po porodzie.  Zwykle ćwiczy się z pomocą tego urządzenia do pół roku, a nawet roku po porodzie.

Dla pojedynczych ćwiczeń należy poświęcić około 15 minut, wtedy kiedy nic nie będzie zakłócać ćwiczeń. Należy przyjąć pozycję leżącą z lekko zgiętymi nogami. Można wybrać także inną pozycję, która będzie dla Was odpowiednia.

  • Przed samym wprowadzeniem balonika należy się rozluźnić i postarać się pozostać rozluźnioną przez cały okres ćwiczeń. Zdolność skoncentrowanego zaciskania i rozluźniania mięśni jest bardzo ważna dla efektu ćwiczeń po porodzie.
  • Chwytamy balonik za plastikową szyjkę i wprowadzamy jego większą okrągłą część (ok. 7 cm) do pochwy. » Dla łatwiejszego wprowadzenia radzimy najpierw nadmuchać balonik jednym bądź dwoma ruchami pompki. Można także zwilżyć powierzchnię balonika patrz Wskazówki dotyczące używania.
  • Jeśli macie już wprowadzony balonik i nie sprawia Wam to bólu bądź innych nieprzyjemnych wrażeń, prosimy nacisnąć 2x-3x ręczną pompkę.
  • Podczas pierwszego ćwiczenia po porodzie ważne jest, abyście były świadome pozycji balonika oraz jego zachowania wewnątrz pochwy podczas ćwiczenia mięśni dna miednicy. Poprzez napinanie i rozluźnianie tych mięśni dochodzi do łagodnego ruchu balonika wewnątrz pochwy. Powtarzamy ten proces przez 1-2 minuty z przerwami po 10 sekund – zaciskamy i rozluźniamy.
  • Cały proces powtarzamy 3 – 5 razy.

Mięśnie dna miednicy